لاری-واحد پول گرجستان (پول و تاریخچه)


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 12 فروردين 1392
بازدید : 1211
نویسنده : لارستان بزرگ

لاری-واحد پول گرجستان (پول و تاریخچه)

                                                      

واحد پول گرجستان لاری است. هر یک لاری برابر با 100 تتری می باشد. واحد پول سابق این کشور روبل و سپس نیز کویین بوده است. در حال حاضر لاری و ریال بطور رسمی و مستقیم قابل تبدیل شدن به یکدیگر نیستند.

تاریخچه:

پول رایج رسمی کشور، لاری گرجستانی بسیار جوان است.گرجستان پادشاهی خود را دارد ولی در قرن هجدهم میلادی به دلیل جنگهای فتح ملتها، تکیه بر روسیه به گرجستان تحمیل شد.

 انها در سال 1918 به یک جمهوری دموکراتیک تبدیل شدند ولی به واسطه حمله ای که به انها شد به اتحاد شوروی تسلیم شدند.

روبل روسی به پول رایج مسلط تبدیل شده بود ولی از سال 1993، لاری کوپن کشور جایگزین روبل شد.انها تنها با اسکناسهای بانکی در دست، از نرخ تورم بالایی رنج می بردند. سپس در سال 1995 با لاری جایگزین شد و پولهای 1، 2، 5، 10، 20، 50، 100 و 200 لاری صادر شد.

نظام پولی تتری که گاهی اوقات در قرن سیزدهم میلادی وجود داشته است به تصویب رسید. سکه نیز در 1، 2، 5، 10، 20 و 50 تتری و 1 و 2 لاری صادر شده است.

ارز لاری گرجستانی بسته شده است و تنها می تواند در دفاتر خاص در در مرزهای گرجستان رد و بدل شود. این ارز نمی تواند صادر و وارد شود به همین دلیل در هنگام خروج از کشور باقی مانده لاری بلافاصله رد و بدل می شود.

برای بهبود اصلاح اقتصاد، نرخ مالیاتی تخت به سرعت بر روی فاینانس تحمیل شد و جهانگردی نیز منابع خوبی از درامد بوده است. در حال حاضر نرخ ارز در حول و حوش 1.75 GEL تا 1 USD است.

بسیاری از کسب و کارهای ارز نیز در حال حاضر وجود دارند که نرخ ارز بهتری از دفاتر رسمی ارز ارائه می کنند.

زمان ایجاد طرح روی اسکناس بسیاری از تصاویر روی اسکناس لاری، ادمهای برجسته تاریخی بودند که بسیاری از انان را هنرمندان، موسیقی دانان و دانشگاهیان تشکیل می دادند. همچنین چهره های عمومی و پادشاهانی وجود داشته اند که همکاران مهمی برای پیشرفت گرجستان بودند.

همانطور که در ابتدا گفتیم واحد پول گرجستان بسیار جوان است و مانند چیزهای دیگر، پول رایج نیز با گذشت زمان بهتر خواهد شد.

 

 




:: موضوعات مرتبط: لارنوشت , ترجمه , ,
:: برچسب‌ها: , لاری-واحد پول گرجستان (پول و تاریخچه) , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








زمین باقی می ماند اما انسان فانی است،انسان به جهان چشم می گشاید،اما دوباره در قعر خاک مدفون می گردد.زندگی بس کوتاه است،اما جهان در مکان جاوید خود پایدار باقی می ماند. partnering with Indigenous peoples to Defend their Lands، Languages، and Cultures

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان استان من لارستان و آدرس bazigar.Loxtarin.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار می گیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com